pátek 31. července 2009

IAM: Invasion Arrivée de Mars


Není toho mnoho, co bych mohl říct o týhle desce. Snad jenom že je to jedno z nejlepších alb historie francouzskýho rapu. Pro mě osobně určitě, a věřim, že pro moje kámoše na Jižním městě taky. Moc dobře si pamatuju, jak jsem to slyšel v každym autě, kterym jsme jely pro nějakej ten weed a jak jsme se pak zhulený rozsekávaly na jednotlivejch peckách. Fakt dojemný.

Uteklo dvanáct let od tý doby, co tohle LP vyšlo a ještě nedávno jsem je měl ve svym playeru. Né že bych to vařil celou jednu dekádu, ale nedávno jsem si na IAM nějak vzpoměl a tu desku si sehnal, a byl jsem překvapenej, jak stále velmi sugestivně působí. To ty krutý smyčky a vzpomínka na okouzlení rapem z konce let devadesátých.

Po pravdě řečeno, jsem od IAM nikdy neslyšel nic jinýho, ale věřim, že to je to nejlepší, co kdy vyprodukovali (cena 200,-Euro za vinyl verzi tohoto LP mluví za vše). Pro spoustu lidí bude tohle album starý a dávno mrtví, pro jiný to zase bude perfektní reminiscence na časy víc jak deset let staré. Zkuste to zkousnout & give it listen a třeba pochopíte proč je hip hop celoživotní cesta. Tenhle post je srdcová záležitost a je věnovanej všem kamarádům z Jižáku - L'Original Underground. Take care motherfuckers.
Akhenaton, Shurik'n, Freeman, Khéops, Imhotep, Kephren & WRKB.

IAM - L'École du micro d'argent (1997)

Žádné komentáře: